maanantai 13. joulukuuta 2010

The Land Down Under

Juna Pieksämäeltä Tikkurilaan oli 15 minuuttia myöhässä jo lähtiessään. Onneksi aikataulussa oli reilu VR-vara. Täältä Helsinki-Vantaalta matka jatkuu ensin Amsterdamiin, samalle kentälle josta vasta tasan kaksi viikkoa sitten lähdettiin. Hollannista suuntaamme Kiinan Guangzhoun kautta Syneyin, josta edelleen Wollongongiin.

Kyseessä on sama paikka, jossa Swimmingin edustusryhmä leireili vuodenvaihteessa 2008-2009. Tällä kertaa leirille lähtee noin 10 Oululaista ja muutama uimari muualta Suomesta. Vaikka paikka on sama kuin 2vuotta sitten on luvassa varmasti hyvin erilainen leiri.

Viime kerralla matkaa majoituksesta hallille oli noin 2km ja se kuljettiin kävellen pyörällä tai autolla. Tällä kertaa matkaa on 5km ja väli kuljetaan bussilla. Viimeksi jokainen osti ja valmisti ruokansa vapaasti oman 3-4hengen ryhmänsä kanssa. Tällä kertaa ruokapuoli on hoidettu keskitetymmin. Viime kerralla mukana olleista tälläkertaa mukana ei ole muita, joten erilaiset ihmiset tekevät myös varmasti erilaisen leirin.

Suurin ero leirissä tulee olemaan kuitenkin treeni rytmityksessä. Edellisellä leirillä erinomaiseksi todetusta bodysurffauksesta tulee tällä kertaa päätreenimuoto. Tavoitteena on vetää mahdollisimman suuri osa iltatreeneistä meressä. Bodysurffaus kehittää nopeutta paremin kuin mikään vetokumi viritelmä. Lisäksi pisimmillään jopa yli 50metriset vedot käyvät hyvästä tehotreenistä vasta-aallokkoon merelle paluusta puhumattakaan. Bodysurffaus ajaa siis asiansa niin teho, nopeus kuin vesivoimatreeninäkin.

Aamutreeneissä pääpaino tulee olemaan palauttavassa kelailussa muutamalla kynnystreenillä höystettynä. Loppuleiristä II/III tilalla joitain broukken vetoja SM:ien lähestyessä.

Päivänbiisi XCVI

1. Jokos meressä on käyty?

M

2. eilis iltana päästiin perille klo 23 aikoihin ja suoraan mereen. tänään aamulla altaassa 45min kevyttä uintia ja pari piikkiä ajalla 10,2 ja 10,3. iltapäivällä vedettiin porukalla ranta treeni.

3. Meillä halinallet voitti. Eilen tehtiin joukolla pizzaa, laulettiin singstaria ja jaettiin joulutervehdyksiä.